tjockis!

ett väldigt starkt ord.. men ett ord som passar väldigt bra in på mig själv..
just nu är jag just det, tjock!
inget att hymla om.. jag är tjock och det börjar gränsa till att jag är riktigt fet
detta är inget jag är stolt över överhuvudtaget, det är bara ett stilla konstaterande.. jag har ett väldigt osunt förhållande till mat, jag äter inte för att jag är hungrig eller att jag är sugen.. jag äter för att jag känner att jag måste!
när jag läser/hör om andra beroende (t.ex. droger eller alkohol) så känner jag igen mig väldigt mycket i hur de tänker och känner ang. sitt beroende..
så jag antar att jag är just det, mat-beroende..
för c:a 1½ år sen så gick jag med i Xtravaganza och la ner extremt mycket tid, pengar och kraft för att gå ner i vikt, och som jag gjorde det.. jag gick ner över 30 kilo på en sommar.. alla kom med glada tillrop och sa att man såg frisk och lycklig ut.. och det gjorde jag säkert, men inombords så var jag fortfarande tjock.. jag kunde inte ta till mig att jag var smal och såg bra ut.. när hösten och vintern kom så började man fuska mer och mer med maten och nu iår har det bara blivit värre och värre..
en av de värsta grejorna är när man träffar folk som man inte träffar så ofta, man ser riktigt i deras blick och på deras kroppspråk att de är uppenbart chockade över hur tjock man blivit, men det är ingen som vågar nämna det
och det förstår jag, det är ju trots allt ett lite känsligt ämne..
nu har jag dock kommit till en vändpunkt, nu är jag trött på att må och se ut såhär..
i januari ska jag gå till läkare och prata med dem och försöka komma fram till en lösning, förmodligen oxå försöka få kontakt med nån psykolog/kurator som kan hjälpa mig med den psykiska delen...
nästa gång jag går ner i vikt är den sista gången.. så är det bara!
så ni som inte sett mig på ett tag, bli inte chockade när ni ser mig.. det är fortfarande jag under allt det där fettet.. men trilla inte av stolen nästa gång vi ses efter det, då ska jag väga betydligt mindre!
tjockis-hälsningar //Crille

Kommentarer
Postat av: Carina

Säger bra en sak Crille! STRONGT!!! =)

Det är som du säger...beroende som beroende! Och lika svårt oavsett vad det handlar om. Starkt att kunna sätta ord på det! Bra att du tar hjälp med "prat-delen" oxå...utan den tror jag inte det går. Jag är stolt över dig och älskar dig, oavsett några kilon för mycket eller inte. Du är ändå samma goa Crille! =) (men jag vet att du själv vantrivs)

Kram på dig broren!

2009-12-15 @ 22:30:00
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Camilla

Wow..starka ord och mycket insikt, det är strongt som fan! När man väl kommer fram till fakta brukar det vara lättare att ta itu med det..o en sak ska du veta, du behöver aldrig känna dig ensam på din resa, jag finns här när och om du vill, liksom många andra..vi är många som bryr oss om dig och älskar dig precis som du är, men finns vid din sida när du är redo! Stor kram

2009-12-15 @ 23:00:49
Postat av: Johan Bruun

Man-boobs är det nya Nintendo!

Gå inte och bli en sån där smal äcklig jävel, för då skallar jag dig!



Lots of fattie-love



/ Bruun

2009-12-16 @ 21:10:00
URL: http://termobyxa.blogg.se/
Postat av: Lisa Nilsson

Good for you! Själv är jag precis hemkommen från Irland och väger mer än vad jag nånsin gjort. Inte roligt att få reda på det när jag ställde mig på vågen imorse... fast jag hade det på känn. Fy f*n vad vi ska vara hota till sommaren. Go, Crille och Lisa!!

2009-12-23 @ 00:37:36
URL: http://soclisa.blogg.se/
Postat av: stefan

vet precis hur det känns! hur jag än äter så pendlar jag mellan 70-90kgpå ett år! som du vet va jag oxå med i xtravaganza och la ut runt 15000:- med enda resultatet att dom kan suga min kuk!! efter det gick jag till therese lidberg(kostrådgivare)och hon tog 2000:- för ett kostprogram och jag gick från en fettprocent på 22,5 till 8 procent på 8veckor!! nu hålle jag vikten mellan 68-75 istället för 70-90kg.definitivt nån du borde testa att snacka med...

2010-01-16 @ 20:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0